Sunday, December 4, 2011

fifteen


"Jangan kita sentiasa menyangka hujan hingga ke petang .
Apabila Allah turunkan hujan , kita menangis mahukan matahari . Rupanya , Allah mahu beri kita pelangi ."

0343am , im still alive . thanks god .

aku tahu , kau seorang yang kuat , tabah  . semua salah aku , aku yg jadikan antara kita terputus begitu saja . aku sangat sayang kat kau tapi aku kena terima perpisahan kita sebab ianya semua adalah salahku dan aku menanggung akibatnyaa .

aku rindu sangat dengan kau , aku menyesal sangat sebab mintak break . kalau boleh , aku ingin kita bersama kembali , tapi aku tahu , kau benci aku , kau dah taknak layan aku . apakan daya , hidup perlu diteruskan .

aku selalu tak on facebook sebab banyak kenangan manis dan pahit serta masammasammanis yang kita telah lalui bersama di alam maya ini . aku takut untuk menatap wajahmu dan aku takut rasa bersalah terus menyebulungi diriku . aku takut aku terluka sekali lagi .

akhirnyaa , aku memberanikan diti untuk on fb . aku nak tau sangat keadaan kau semasa ketiadaan aku , tp rasa takut terus menghantui diriku . sebolehnya , aku tidak mahu membuka profile kau . tapi , hatiku telah merontaronta untuk tahu . ya , perasaan ingin tahu aku terhadap mu begitu tebal .

aku berharap kau terus gembira dan bahagia semasa ketiadaan aku . dan , aku tak akan menangis lagi . kau selau kata padaku "aku nak kau kuat , walau apapun jadi kat kita . aku tanak tengok kau nangis lagi . aku sayang kau ."

kadangkala , aku berfikir kenapa aku putuskan  kita ? sudah tidak ada makna lg untuk aku menyesal . nasi sudah menjadi hangit . kini , tiada lagi katakata indah darimu setiap pagi . tiada lagi lullaby untukku agar aku tidak berjaga sehingga lewat malam . tiada lagi kau sebagai seorang yg aku sayang .

aku harap , kau pun tak nangis k . aku sayang kau . aku nak kau kuat macam aku . " kita janji , sape yg nangis , dia kena belanja tgk movie ."  doakan aku berjaya . aku tahu , kau tak perna lupa aku dalam doamu . begitu juga aku .

"Apabila Allah tidak makbulkan doamu , maka Allah merancang sesuatu yg lebih baik untukmu . Oleh itu sentisalah bersangka baik terhadap Allah"

No comments:

Post a Comment

the mastermind

My photo
Malaysia
If you really love her, you won’t touch her. Not even the slightest bit. You’ll protect her dignity and sacredness as a muslimah. Just hold her in your heart for a few more years .. then you can do it the halal way