Monday, September 17, 2012

kes curi : finale


in the name of allah the most gracious, the most merciful
assalamualaikum


jumaat 

seperti biasa . perhimpunan .org baca al mathurat . aku baca surat khabar . ahh , ada aku kesah ?

" now , i would like to invite the teacher who to make any announcement " kata mpp pelatih

pengetua dgn rakus mengambil mike lalu berkata kata


  •  sekolah kita ada pencuri
  • mana pernah ada kes2 sebegini berlaku dlm sejarah sekolah
  • memalukan
  • benda ini , pelajar puteri yg buat
  • memalukan
  • kelas 5m2 , mencuri
  • sanggup kamu curi barang cikgu yg mngajar kamu ?
  • akan di bawa ke balai polis 
  • semua pelajar 5M2 , sila tunggu selepas perhimpunan ini
Ya Allah , apa salah kami ? sedap2 je ckp ppuan yg curi . cubalah siasat dulu , ini tidak , main tuduh melulu je . kami yg ppuan ni , menagis kesedihan . kami tak salah . kenapa kami dituduh hingga sebegitu sekali ? dh la kami yg ppuan 10 org je . 

" tidur lokap laa mlm ni " " kelas mencuri kelas mencuri " suarasuara sumbang menghina mencaci mengejek kami . 

setelah dikumpulkan , kami semua akan di soal siasat . semua dah pikir pg balai , haha

rupa - rupanyaa balai kami ialah bilik disiplin . polispolis nyaa adalah cikgu haslindar , cikgu doren , cikgu kuza dan ustaz imram .

kami dipanggil seorang demi seorang , ada yg menangis tak berhenti2 . ada yg menyumpahnyumpah bagai .

giliran aku . aku berdebar . kaki melangkah dgn pantas . tibanya di bilik disiplin , aku dijemput duduk . bermula lah acara soal siasat . apa yg disoal , aku tidak mampu ceritakan disini , biarla ia dijadikan rahsia antara kami semua . aku di physco dan terus di physco . air mataku mula mengalir . 

" betul cikgu , sy tak buat , sy tak ambil "

setelah disoal bagai , aku diminta keluar . dan dikuarantin kan bersama teman2 yang lain . kami semua bengang dgn pencuri itu .

masuk ke kelas , ohhmaiigod , rambut budak laki semua dh mcm ape tah , kena potong , haha . paling kesian , fon aaron aziz dgn sabah kena rampas . sabar yee . apa lagi , bila 5M2 berkumpul , mula laa mereka , mengutuk , meluahkan peraasaam , bersamasama mencari jalan utk menyelesaikan kes bodoh ni .

entah kenapa , aku merasakan kita semua satu keluarga , unite .

tamat waktu persekolahan . ramai yg mulutmulut yg kepoci menanyakan itu dan ini . aku kadang kala mendiamkan diri . malas untuk menjawab . baik aku tdo .

akhirnyaa , kami semua dapat tau siapa pencuri mcm bangsat tu . semua nak bantai dia . ye laa , spe suruh buat kerja2 jahilliah . neraka laa jawabnyaa

aku doakan kan kau , semoga kau berjaya dunia akhirat . jgn lupa minta maaf kat cikgu . penat dia mengajar kau walaupun kau slalu fail mcm aku .

semoga kau sedar dgn kesalahan kau .

No comments:

Post a Comment

the mastermind

My photo
Malaysia
If you really love her, you won’t touch her. Not even the slightest bit. You’ll protect her dignity and sacredness as a muslimah. Just hold her in your heart for a few more years .. then you can do it the halal way